onsdag 19 juni 2013

Söt stol







Du behöver:
En stol.
Papper eller tapet.
Grundfärg.
Snickerifärg, vi använde en blank lackfärg i kulören S1085-Y80R.
Sandpapper.
Tapetlim.
Golvlack eller decoupagelack.


Gör såhär:
Tvätta och slipa stolen lätt med ett fint sandpapper.
Grundmåla och låt den torka.
Färdigmåla, gärna två gånger.
Mät och klipp till pappret så som du önskar ha det.
Limma fast det med tapetlim på stolen och låt det torka.
Lacka ytan med ett golvlack eller decoupagelack så blir ytan hållbar.





5 kommentarer:

  1. Vilket kul stol. Pappersvalet med mönstret i olika färger är helt perfekt. Det blev en väldigt rolig effekt när de kom samman!/ Annika

    SvaraRadera
  2. Nu har jag kollat in din blogg och jag gillar den skarpt. Tapetsetra envstol blev jag väldigt sugen på. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och när jag läser här bredvid och inte bara inläggen ser jag ju att det är ER blogg ;) och dessutom att jag har ett flertal av era böcker. Kul!

      Radera